Teknolojinin ilerlemesiyle, iş dünyasında hırslı ve cesaretli patronlar hızla yükselmeye başladı. Bunlardan bazıları uyguladıkları stratejilerle, gerçekleştirdikleri projelerle önemli başarılar elde ediyor ve sektörde ilkler arasına yerleşmeyi başarıyor. BMC yedek parça ve servis sahibi Niyazi Güler ile görüştük. Bugünlere nasıl geldiğini bize bütün samimiyetiyle anlattı.

1953 yılında Bolu’da doğdum. İlk, orta ve lise eğitimimi Bolu’da aldım. Daha sonra Ankara’da Ticari Bilimler Akademisinde Bankacılık ve Sigortacılık Yüksekokulunu kazandım. Okul bitti askere gittim, geldim. Ticari hayata 1978 yılında başladım.

Servis işine nasıl girdiniz?

Babamın tamirhanesi vardı. Çocukluğum tamirhanede geçti. 1978 yılında babamın tamirhanesinin yanında yedek parça mağazası açtım. İlkel bir servisle hizmet vermeye başladık. Babam 1951 yılında tamirciliğe başlamış. Ben taşıtların yedek parçalarını veriyordum, babam tamirini yapıyordu aile şirketi kurduk. Daha sonra babamın yaşlandığı için bir de Volvo araçların azalmasından sonra biz başka iş arayışına girdik. Bir dönem Nissan otomobillerinin satış bayiliğini yaptık. Daha sonra 1990 yılında BMC tanıştık BMC’den yedek parça bayiliğini aldık. Volvo’dan BMC geçtik.

Yedek parça dükkânınızı kapattınız mı?

Sanayi sitesinde yedek parça dükkânımız duruyor. Ben haftanın bir günü BMC servisine geliyorum. Haftanın beş günü de yedek parça dükkânında duruyorum. Araçlar BMC servisine geliyor. Serviste hesapları denetliyorum. Araçlar buraya geliyor. Piyasaya da BMC yedek parça satıyoruz.

Bolu’da BMC yedek parça servisi kaç tane?

Bolu’da BMC yedek parça ve servisi sadece bizimki var.

Kaç tane çalışanınız var?

Şuan burada on dört çalışanımız var.

1978 yılından beri bu işi mi yapıyorsunuz?

Ben yedek parça dükkânımı arkadaşıma bırakıp on iki yıl İstanbul’a gittim.

Neden İstanbul’a gittiniz?

İstanbul’a kızlarımın eğitimi için gittim. 1996–2008 yıllarında Bolca hindinin pazarlama müdürlüğünü ve Beypiliç’in bayiliğini yaptım. Okulları bitti evlendiler işimin başına geri döndüm. Döndüğümde kaldığım yerden başlamak değil de yeni işime bir şeyler katmak istedim, BMC servisini açtım. Servis 20 Temmuz 2009 yılında açıldı. Burayı bütün sistemin olabilecek servisçiliğin en iyisini yapmaya çalıştık.

Neler yaptınız?

Bizdeki parça yıkama makinesi Bolu’da başka kimsede yok. Sökülen parçaların temizlenmesi için sıcak sulu makineye koyuyoruz. Orada parçalar temizleniyor daha sonra eski haline getiriliyor parçalar. Çalışma ortamlarını sağladık. Gelen müşteriler için istirahat bölümleri yaptık. Çalışanların çalışma koşullarına uygun banyolar, çalışma odaları iç havalandırma yaptık ve TSE’den birinci denetimde TSE belgemizi aldık. Atık yağları doğaya bırakmıyoruz.

Ne yapıyorsunuz?

Atık yağları petrol üreticileri derneği (Petder) aracılığı ile imha ettiriyoruz. Çoğu bu atık yağları vermiyor ya da satıyor. Ya da kendileri kaloriferde, sobada yakıyorlar. Servise aldığımız madeni yağların yüzde yetmiş oranında Petder ya da toplayıcıya fatura karşılığında teslim edilmesi gerekiyor. Biz yakmıyoruz teslim ediyoruz bu aynı zamanda yasalda bir sorumluluk. Aldığımız faturaları Çevre Bakanlığı’na denetim sırasında göstermemiz gerekiyor. Biz o yağı doğaya bıraksak büyük suya gitse her yer simsiyah olur.

Denetimler düzenli yapılıyor mu?

Yeterince denetlendiğini düşünmüyorum. Burada tüm tamirhaneler yağ sobasıyla ısınıyorlar. Yağın dumanı o kadar kötüdür ki, doğaya gözle görülmese de çok zarar veriyor.

İşleriniz nasıl?

Bolu taşımacılıkta BMC’ ye ağırlık verdi. Beypiliç tüm araçları BMC. Bolu’daki BMC bayisi iyi bir satışçıydı Bolu’da çok araç sattı. Şuan satışlara ara verdi. Bolu’da BMC aracı çok olunca bize ihtiyaç doğdu. Bizi servis açmaya teşvik ettiler. Servis açıldığı günden bu yana her ay her gün servisimize giren bakım yapılan araçların istatistiğini tutuyoruz. Servisin ilk açıldığı ay bize gelen araç sayısı altmışken geçtiğimiz ay yüz doksan bir araç bakıma geldi. Serviste mekanik işler yapıyoruz.

Bakıma araçlar size sadece Bolu’dan mı geliyor?

Hayır diğer illerden de bakıma araçlar geliyor. Müşteri memnun BMC servisi başka illerde Adapazarı da, Düzce de var. Müşteri aracın bakımından memnun değil aracını Bolu’ya bize getiriyor.

Hangi illerden geliyorlar araçlar bakıma Size nasıl ulaşıyorlar?

Bartın, Karabük, İzmit, Kastamonu, Mersin, Adana, Kırşehir’den müşterilerimiz var. Bizim web sitemiz var. Oradan bizi takip edip müşteriler geliyor.

Servisle ilgili projeleriniz var mı?

Tabii biz serviste bir yılık bir tecrübe kazandık. Daha gelişmiş güzel bir servisi kurmayı çok arzu ediyorum.

BMC Servisi yedek parça ticareti dışında neler yapıyorsunuz?

Bolu Rotary Kulübü üyesiyim orada faaliyet içindeyim. Gelecek dönem Rotary Kulübü başkanı olacağım. Rotary çok değer verdiğim sosyal kulüptür.

Şerafettin Erbayram’ın akrabasısınız değil mi?

Şerafettin Erbayram’la bacanağız. Abimdir ailemizin büyüğüdür.

Erkek çocukları yaz tatillerinde sanayi çalışması için aileleri yollar siz çocuk çalıştırıyor musunuz?

Burada biz çırak çalıştırmıyoruz. Endüstri Meslek Lisesi ile ilişkilerimiz çok iyi burada biz ara eleman istiyoruz. Endüstri Meslek Lisesi motor ve kaporta bölümünden stajyer öğrenci alıyoruz.

Size, bu hoş sohbetten dolayı teşekkür ederiz çalışmalarınızda başarılar diliyoruz.

10.07.2010
Copyright ©2016 Oto Ar, All Rights Reserved. Düzenleme ElitNet
free website
built with
kopage